середа, 11 січня 2017 р.

Рекомендації Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей



  • 1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо. 

  • 2. Підкреслюй інтерес дітей до нового. 

  • 3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання. 

  • 4. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її. 

  • 5. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. 

  • 6. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи. 

  • 7. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. 

  • 8. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті. 

  • 9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість. 

  • 10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї. 

  • 11. Розсіюй страх у талановитих дітей. 

  • 12. Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захоплювати. 

  • 13. Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви. 
  • 14. Створюй в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент. 

  • 15. Допомагай оволодівати технічними засобами для записів. 
  • 16. Розвивай критичне сприйняття дійсності. 

  • 17. Вчи доводити починання до логічного завершення. 

  • 18. Впливай особистим прикладом. 

  • 19. Під час занять чітко контролюй досягнуті результати та давай завдання підвищеної складності, створюй ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання. 

  • 20. Залучай до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюй ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення. 

  • 21. Використовуй творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. 

  • 22. Під час опрацювання програмового матеріалу залучай до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюй розвиваючі ситуації. 

  • 23. Активно залучай до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках. 

  • 24. Відзначай досягнення вихованців, підтримуй та стимулюй активність, ініціативу, пошук. 

  • 25. Пам'ятай, що учень "...це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити" (К.Д.Ушинський). 


Немає коментарів:

Дописати коментар